Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

31 octombrie 2016

Patronul care se pricepe la tot și le face pe toate = moartea restaurantului!



1. Lăudați-vă prima dată cu investițiile făcute în utilarea unei bucătarii și, nu în ultimul rând, în oamenii care vor lucra acolo. Aș vrea într-o zi un proprietar de restaurant care să îmi spună cât de mult a investit în oamenii săi, în traininguri, excursii culinare, motivări prin bonusuri, și nu cât de mult a plătit pe gresie și scaune. Motorul unui restaurant este bucătăria, iar motorul unui business sunt oamenii.

2. Dacă nu aveți cunoștințe despre acest domeniu, angajați-vă oameni care au. Cele mai multe, dacă nu aproape toate restaurantele care merg prost în lume, au un proprietar care le știe pe toate. Iar ele mor, dau faliment și sunt înlocuite de alte restaurante cu aceeași tipologie de patron, care nu a învățat de la precedentul, și ghiciți ce? Și ăsta dă faliment. Și tot așa. Asta se întâmplă de ani buni în România.



3. Așa cum prevedeam acum 2 ani, criza de personal în domeniul HORECA a început și se va intensifica. Un sfat ar fi ca toată lumea să se gândească la o metodă eficientă de a-și păstra staff-ul. Fără el veți da faliment. Deja știu, personal, vreo două locații care suferă cumplit pentru că nu s-au trezit la timp.

4. O afacere sănătoasă este aceea în care câștigăm amândoi, nu numai tu. A doua variantă se numește JAPCĂ. Sunt conștient că ați investit bani, dar angajații investesc timp. Dacă nu creați o echipă și dacă întrețineți o atmosferă ostilă, nu veți reuși! Dacă nu aveţi încredere în cineva, nu-l angajaţi. Dacă tu, ca proprietar, trebuie să fii prezent în restaurant 24 din 24, ăla nu e un business, e un chin.

5. Ingredientele și băuturile de cea mai bună calitate, la un preț corect și rezonabil, îți vor asigura succesul. Respectul față de client trebuie să fie maxim. Când cumperi cele mai ieftine roșii de pe piață, și crezi că ai făcut tu o afacere, în fapt ai făcut o tâmpenie și încet, încet o să-ți ruinezi businessul. Clientul tău nu e idiot, va observa asta și te va penaliza. Adică, mai simplu, se va duce la concurență.



6. Câinii, pisicile și țigările nu au ce căuta în bucătărie. Este lipsă de respect față de tine și dovedește că nu ai cei 7 ani de acasă! Este și este lipsă de respect și față de personal și faţă de client în primul rând. Chiar dacă ai plătit pentru ea (la bucătărie mă refer) banii nu îți dau dreptul la astfel de comportament.

7. Adu-ți aminte că restaurantul nu este sufrageria ta de acasă, este un business, așa că data viitoare, când un „prieten” vrea să vină cu vinul lui, aplică taxa de dop. Personalul nu primește remuneraţie în vin.

8. Când construiești o bucătărie, ia pe cineva care știe să construiască una. Eficiența unei bucătării e vitală pentru viteza de lucru. Nu vei înțelege niciodată de ce trebuie un cuptor mai scump și mai performant, dacă nu îți explică cineva. Ceea ce vezi tu e o diferență de preț și atât. Asta nu e din cauză că unul arată mai frumos decât altul, ci se regăsește în opțiuni mai multe și viteză de lucru mai mare. Am văzut un caz în care în bucătărie aveau un cuptor de 11.000 de euro, dar nu aveau decât două tăvi, deci puteai folosi acel cuptor la valoarea de 2.000 de euro. Ginion, cum se zice mai modern acum!



9. Nu neglijați niciodată partea de desert, reprezintă 20% din afacerea dumneavoastră și este cel mai eficient mod de a aduce clienții înapoi. Asigurați bucătăriei dumneavoastră un buget pentru cercetare și inovație, acele cifre se vor întoarce înzecit înapoi.

10. Nu introduceți un amalgam de produse în meniu, nu mai faceți meniuri stufoase cu sute de preparate, ca un roman istoric de teamă că nu au ce mânca clienții. Ei nu mai vin pentru că se gătește prost, cu produse 99% congelate (ceace nu mai e recomandat, normal ar fi ca toate produsele ce se prepară în bucătărie să fie PROASPETE) sau pentru că nu dispun de servicii pe măsura pretențiilor, nu pentru că meniul nu este stufos.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!